Prima jaar voor De Samenwerking

We hebben ons marktaandeel flink weten uit te breiden in 2017.

De omzetstijgingen zijn als volgt:

Rundveevoeders   +  7,7%
Varkensvoeders + 10,6%
Meststoffen + 15,6%
Boerenartikelen + 14,5%
Winkelartikelen +  7,0%

Ook de omzet in biologische voeders is flink gestegen.

Deze stijging is geheel te danken aan groei van het aantal klanten/leden.

Steeds meer veehouders weten ons te vinden vanwege de transparantie, snelle service, maatwerk en professionele begeleiding. De Samenwerking is actief deelnemer van Voederwaarde.nl waardoor de veehouder volledige openheid over de grondstof samenstelling en garanties op de voederwaarde krijgt. We spelen in op de nieuwste ontwikkelingen of het nu biologisch of non gmo is en zijn SKAL en VLOG gecertificeerd.

Er is flink geïnvesteerd in de fabriek waardoor efficiency, maatwerk en klant specifiek voer nog verder geoptimaliseerd zijn. Datzelfde geldt voor ons team van bedrijfsadviseurs dat veelvuldig wordt ingeschakeld door de professionele melkvee– en varkenshouder.

Onze naam zegt het al. Wij geloven in slim samenwerken. We zijn één van de initiatiefnemers van de Coöperatieve Inkoop Service (CIS) waarbij 4 regionale coöperaties gezamenlijk grondstoffen inkopen. Maar ook zijn we actief deelnemer van Crop Solutions waarbij we met een aantal coöperaties samen optrekken op het gebied van gewasbeschermingsmiddelen, zaaizaden en meststoffen. Samen staan we sterk.

Dit koppelen we aan een sterke regionale binding, service dichtbij en korte lijnen. Ken je klanten persoonlijk en sta ze terzijde met raad en daad. Dit leidt tot zichtbaar resultaat op het boerenerf.

Samen met onze leden zien we de toekomst met vertrouwen tegemoet.

Datum: Januari 2018